Most nad Wisłokiem
„Kluczowym elementem nowoprojektowanej trasy jest most nad zbiornikiem przystopniowym na rzece Wisłok. W oparciu o przygotowane przez nas rozwiązania koncepcyjne najlepszym wyborem byłby mostu podwieszanego typu extradosed (z ang. extradosed prestressed bridge – EPB)” – mówi Jakub Baranowski, Projektant Sweco Engineering.
W rezultacie został przygotowany projekt koncepcyjny siedmioprzęsłowej konstrukcji, której najdłuższe przęsła osiągają rozpiętość teoretyczną 164 m. Całkowita długość mostu wynosi 1 004 m i plasuje go na pierwszym miejscu w Europie pod względem długości w swojej kategorii. Pomost wznosi się na wysokość ok. 17 m ponad lustro wody zbiornika, umożliwiając podziwianie okolicznych terenów zielonych oraz panoramy miasta Rzeszów.

Wszystkie projektowane rozwiązania mają na celu usprawnienie komunikacji w regionie przy jednoczesnym uwzględnieniu warunków przyrodniczych oraz ochronie naturalnego ekosystemu. Planowany termin zakończenia całej inwestycji to 2020 rok.