Kolejny projekt Sweco zakończony sukcesem: DW 786 w Koniecpolu otwarta
Opublikowano: 15/10/2024
Zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 786 na odcinku od przejazdu kolejowego w Koniecpolu do granicy województwa śląskiego, dla której kompleksową dokumentację projektową przygotowało Sweco Polska.
„Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 786 jest jednym z najważniejszych zadań drogowych realizowanych przez samorząd województwa śląskiego. Już na etapie projektu, a później budowy zostały zastosowane najnowsze rozwiązania techniczne, gdzie brane były pod uwagę tzw. „koszt życia drogi” (Life Cycle Cost). Dzięki temu przewidywana trwałość dróg (Perpetual Pavement) przebudowywanych i budowanych na zlecenie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach wynosi aż 50 lat. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tak ważnych dla regionu infrastrukturalnych przedsięwzięciach” – mówi Grzegorz Foryś, Kierownik Projektu w Sweco Polska.
Kluczowe informacje o przebudowie DW 786 w Koniecpolu
Odcinek drogi o długości 7,250 km został podzielony na trzy etapy. Dwa z nich, odcinek I (od km 4+800 do km 11+244) oraz odcinek II (od km 4+143,96 do km 4+800), zostały już otwarte dla ruchu. Ostatni odcinek, od km 3+260,68 do km 4+122, w miejscowości Stary Koniecpol, jest planowany do otwarcia 15 grudnia br.
Zakres prac przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 786
Przebudowa DW 786 na tym odcinku obejmowała m.in.:
- Budowę dwóch jezdni o szerokości 7,00 m z pasem dzielącym;
- Budowę dwóch mostów nad rzeką Pilica;
- Stworzenie ciągów pieszo-rowerowych;
- Modernizację istniejącej infrastruktury, w tym sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
Dzięki inwestycji poprawi się jakość komunikacji oraz bezpieczeństwo użytkowników dróg. Oddzielne ciągi dla pieszych i rowerzystów, budowa ronda północnego oraz nowoczesne oświetlenie LED zwiększą widoczność, co jest szczególnie ważne w trudnych warunkach pogodowych.
DW 786 dostosowana do rosnącego ruchu i obciążeń
Przebudowana droga będzie mogła obsługiwać obciążenia do 11,5 tony na oś, co dostosowuje ją do rosnącego ruchu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych, przewidywana trwałość drogi wynosi aż 50 lat.
Zamawiającym był Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, a całkowity koszt przebudowy opisanego odcinka to ok. 108,5 mln zł.