0 of 0 for ""

Zadanie

Projekt budynku A i B biura wraz z kantyną oraz parkingiem podziemnym

Zleceniodawca

GC TU GmbH

Cele zrównoważonego rozwoju

11. Zrównoważone miasta i społeczności

Zakres usług

projektowanie obiektów budowlanych, architektura

Miejsce

Frankfurt nad Menem, Niemcy

Kompleks biurowy we Frankfurcie nad Menem

Sweco Polska, Sweco Germany oraz pracownia architektoniczna Jo. Franzke Architekten GmbH współpracowali przy projekcie kompleksu biurowego o powierzchni ponad 93 000 m2, składającego się z dwóch budynków 7-piętrowych oraz 2-piętrowego parkingu podziemnego. Inwestycja zlokalizowana jest we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. Realizowanie projektów przy użyciu technologii BIM, modelowania 3D i nowoczesnego oprogramowania, stawia Sweco w gronie czołowych firm projektowych w kraju. Jesteśmy w stanie wykonać każdy projekt przy użyciu tej technologii, eliminując ryzyko kolizji i umożliwiając klientowi możliwość oceny wybranych przez Sweco rozwiązań technicznych za pomocą wglądu w model 3D, co daje dużą większą szansę na optymalizację kosztów inwestycji.

Korzystna współpraca międzynarodowa

W zakres usług Sweco Polska wchodził pełny pakiet projektowy – od obliczeń po rysunki konstrukcyjne. Działalismy również jako wsparcie dla Jo. Franzke Architekten przy tworzeniu modeli architektonicznych w 3D oraz wdrażaniu technologii BIM w pracowni Jo. Franzke Architekten. Naszym zadaniem było stworzenie modelu 3D na podstawie otrzymanej dokumentacji od architektów z pracowni Jo. Franzke Architekten. Model służył w pierwszej kolejności do wczesnego rozpoznania miejsca kolizji oraz luk w projekcie, jak również np. przy integracji/koordynacji działań pomiędzy poszczególnymi zespołami pracującymi przy projekcie. Rozpoznanie kolizji wykonuje się podczas audytu modelu, dzięki podłączeniu modeli 3D wszystkich branż: architektury, konstrukcji i instalacji. Wykonany model stanowił także podstawę do dalszych usług jak np. wizualizacji, wykonania przedmiarów czy też do wirtualnej rzeczywistości.

“Ważne jest, że jesteśmy na bieżąco w kontakcie z niemieckimi kolegami w biurze projektowym Sweco Germany. Dzięki temu korzystamy ze wspólnych doświadczeń projektowych, a także otrzymujemy niezbędne informacje na temat wymagań rynku niemieckiego.” | Piotr Szczubełek, Sweco Polska

Nowoczesne rozwiązania projektowe

Projektowany obiekt znajduje się w prestiżowej okolicy – niedaleko głównego dworca kolejowego we Frankfurcie. Nowy budynek powstanie w miejscu istniejącego budynku, z którego po zburzeniu zostaną fundament oraz ściany fundamentowe. Elementy te staną się „wanną” dla nowo projektowanej płyty fundamentowej oraz ścian. Budynek ten znajduje się w miejscu gdzie występuje bardzo wysoki poziom wody gruntowej, determinuje to zarówno etapowe wyburzanie budynku starego, jak i etapowe powstawanie nowych budynków. Taki sposób prowadzenia prac jest dużym wyzwaniem. Ma to również niebagatelny wpływ na obliczenia, które dostosowaliśmy do panujących warunków.

Biurowiec oparty jest na otwartej komunikacji i promuje ideę aranżacji pomieszczeń biurowych indywidualnie dopasowanych do potrzeb najemcy. Struktura biurowa jest zaprojektowana zgodnie z nowoczesnymi trendami. Piony komunikacyjne i pomieszczenia pomocnicze zajmują możliwie jak najmniej przestrzeni biurowej oraz nie zakłócają całego układu. Miejsca pracy biurowej zostały zorientowane w kierunku przeszklonej elewacji umożliwiając najbardziej optymalny dostęp światła słonecznego.

Budynki charakteryzują się spójnymi, rytmicznymi podziałami elewacji. Fasada jest częściowo zamknięta, zgodnie z koncepcją architektoniczną, zamknięte elementy fasady (parapety oraz pionowe pasy) pokryte zostały lekkimi panelami elewacyjnymi z blachy aluminiowej. Duża ilość przeszkleń nadaje elewacji charakter przejrzystości i świetnie koresponduje z otaczającym środowiskiem. Wejście budynku jest podkreślone zadaszeniem i prowadzi do kolejnych przestrzeni przez reprezentacyjny hol. W poziomie parteru zlokalizowano sale konferencyjne oraz restaurację. Z przestrzeni tych, przez przeszklone drzwi, można wyjść bezpośrednio na zielone tarasy.

Dwie kondygnacje podziemne tworzą parking, na który składa się ok. 850 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz 365 miejsc postojowych dla rowerów, a także przestrzeń pomocnicza, zawierającą pomieszczenia magazynowe i techniczne.